Vikten av kunskap

Som jag skrev tidigare känner jag mig inte på topp idag. Jag har ätit bra och så men har huvudvärk och är så trött. Nu på eftermiddagen fick jag ett sånt sug efter skräpmat och är sugen på en massa onyttiga kolhydrater. Som tur är motstod jag frestelsen och slog till på en kycklingsallad till middag istället.

Så slog det mig! Migränen! Jag har migrän, och därav huvudvärken, har dock lyckats hålla den på avstånd idag men den "lurar" i bakgrunden ;) Till saken! Jag har börjat läsa en bok om migrän. Varför man får det osv. Där står det att man kan bli hungrigare innan ett anfall! Att just sug efter "onyttig" mat är vanligt för endel. Där har vi det! Jag har migrän som antagligen är hormonell, dvs PMS-migrän. Till följd av det så får jag ett par gånger i månaden problem med migrän och sug efter fet mat, snabba kolhydrater, socker osv.

Tack vare den kunskap jag fått genom boken så kan jag härleda suget till migränen och på så sätt är det lättare att stå emot. Så det är viktigt med kunskap och självkännedom! Här blir det nyttigt middag och smärtstillande istället ;) Hoppas på att migränen försvinner till imorgon.

Kommentera här: