Inspiration

Jag satt, återigen, och kollade på en repris av "Du är vad du äter" när jag åt min lunch. Väldigt inspirerande! Tjejen tappade 12 kg på 8 veckor, bra jobbat.
Det behövdes lite inspiration en dag som denna känner jag. Dels har jag vilodag. Men sen har tankarna dragit åt att, trots att jag tappat vikt, så är byxorna som jag kunde ha förra sommaren fortfarande för små......Då blir jag lite deppad och känner mig inte alls så fräsch och sund som jag gjorde innan.

För att inte tappa fokus på målet och att det jag gör faktiskt är bra, försöker jag köra med lite mental pepp. Jag menar, vad hade alternativet varit? Jag hade inte tränat alls, jag hade ätit en massa onyttigt och jag hade fortsatt uppåt på vågen. Nu rör jag på mig och insidan av kroppen mår förmodligen bra mycket bättre idag än för två veckor sedan.

Så, jag ska strunta i att pröva de där byxorna som jag egentligen redan vet är för små fortfarande. Fokus ska ligga på att känna efter "i" de kläder jag kan ha och istället titta på hur de sitter och hur de känns.

Jag tänker mycket på att koncentrera mig på "här och nu". Om jag inte gör detta NU så kommer utgångspunkten bara hamna längre och längre från målet. Det jag känner och upplever nu skulle i så fall vara ännu värre och en brantare uppförsbacke väntar mig.

Kämpa på!!

Kommentera här: