Delmål 1 uppnått

Nu är jag under 80 kg's strecket igen och det känns riktigt, riktigt skönt ska jag säga! Försöker att inte gräma mig för mycket över det jag ställt till med. Jag menar, utgångspunkten var 75 kg i vintras och om jag hoppat på träningståget då så hade jag kanske varit nere på en annan vikt nu. Men, det är det där "hade", "skulle ha", "tänk om" som ställer till det för mig. Jag försöker att vara här och nu denna gång! Framförallt försöker jag glädjas åt viktminskningen och inte se det som "ingenting" på vägen dit där jag verkligen ska vara, viktmässigt. 
 
Det som känns skönt är att jag egentligen inte gör så mycket. Det är små justeringar som verkligen f u n g e r a r. Jag äter inga smörgåsar till frukost, jag äter inget godis, jag äter mer protein och har ändrat mitt kvällsmål till ett med mycket protein och bär. Jag kommer få justera allteftersom på vägen. Dessa förändringar kommer inte räcka hela vägen till slutmålet. Men det sker successivt och kanske är det också något jag gjort tokigt förut. Jag har påbörjat en diet som ställer om alla matrutiner. Det har blivit för plötsligt, för jobbigt att hålla i. Nu kommer jag in i  mina nya vanor på ett stegvis sätt :) Ja, och så tränar jag ju givetvis. 
 
Mitt nästa delmål är nu 75 kg. Mitt slutmål är 60-62 kg, en låååång väg dit och jag försöker att inte fokusera på det målet just nu. Nu är det delmålen som är nr 1. 

Kommentera här: